tisdag 18 augusti 2015

Kurslitteratur

Jag har fått hem terminens första bokpaket med kurslitteratur och när det för en gång skull innehåller skönlitteratur blir en ju lite extra glad. Jag ska fortsätta med Engelska 1B (för grundskollärare åk 4-6) denna termin och följande barn-/ungdomsboks titlar står på listan (samt lite annat smått och gott naturligtvis):

The Wizard of Oz av L Frank Baum - jag har faktiskt aldrig läst den här boken varken på svenska eller engelska. Filmen har jag dock sett så jag är väl bekant med handling och så.

The Perks of Being a Wallflower  av Stephen Chbosky. Verkar lovande och som blivande lärare är det alltid kul att läsa litteratur som utspelar sig i skolmiljö.

Not the End of the World av Geraldine McCaughrean. Den här boken ser jag fram emot! Handlingen tar sin utgångspunkt i berättelsen om Noah och Arken. Jag gillar berättelser som knyter an till andra och som ger originalet en twist.

The Graveyard Book av Neil Gaiman. En fantasybok som jag tror att jag kommer tycka om.

2 kommentarer: