söndag 16 augusti 2015

#augbc2015 Favourite Relationship & Thickest Book

Det går sådär just nu med att skriva något varje dag. Jag skyller på att sommaren gjort come back och att vi blivit spontaninbjudna till grillfester och kräftskivor. Men så härligt det är, eller hur?

Ja, mitt favoritpar inom bokvärlden är Jane Eyre och Mr Rochester tätt följt av Elizabeth Benner och Mr Darcy. Inte för att det är så romantiskt som man kan tro när man inte läst böckerna. Utan för att de är två, för sin tid, starka kvinnor som går utanför normen av vad en kvinna SKA vara på 1800-talet.

Den tjockaste bok jag läst....Svårt för att jag tänker (nog) inte om böcker på så sätt - men om jag slår en snabbflukt i bokhyllan så kan jag konstatera att Mammutjägarna med sina 841sidor är en av de tjockare böcker jag läst, i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar