torsdag 13 augusti 2015

#augbc2015 Fav Author & First Book in A Series

Då jag ligger lite efter i planeringen så blir det "två dagar i en".

Favoritförfattare är alltid svårt för det beror på i vilken genre. Just nu läser jag Americanah och jag måste säga att Chimamanda Ngozie Adichie har blivit av en favorit. Hon skriver om viktiga ämnen på ett tillgängligt sätt med ett språk som flyter. Även John Steinbeck är en favorit och han har samma förmåga som förstnämnda författare - skriver om viktiga allvarliga ämnen men på ett lättsamt tillgängligt sätt.

Första boken i en serie - ja det kan bli flera stycken det. En serie som jag tyckte om att läsa var Stephenie Meyer´s Twillight-serie och den första boken heter Om jag kunde drömma. Jag uppskattade verkligen Utvandrarna som startar upp Vilhelm Mobergs epos. Det är en berättelse som jag dragit mig för att läsa men när jag väl kom till skott så ångrar jag att jag inte gjort det tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar