onsdag 19 augusti 2015

#augbc2015 Book That You Hate, Bookstore & Bookrecommendations

Det blir att slå ihop 17:e, 18:e och 19:e augusti då jag varit slarvig och inte lagt upp något...

Bok som jag hatar - ja, jag tycker ju att hata är ett starkt ord och jag tror mig inte ha några sådana aversioner mot något - varken materiella ting eller levande varelser. Men, för sakens skull ska jag försöka komma på en bok som jag verkligen inte tycker om. Jag har ju genom litteraturkurser läst viss - låt oss kalla det osmaklig -  litteratur. Syftet med det urvalet har ju så klart varit att studenterna ska få en läsupplevelse som handlar om kursens innehåll. En titel som vi arbetade med, som anses vara en klassiker, var Georges Batailles Ögats historia. Jag ser inte riktigt storheten med den här berättelsen utan den blir rent äcklig för mig, inget annat. Så ska jag nämna någon bok som jag ogillar så får det bli denna.

Bokhandel - Den bokhandel som ligger närmst geografiskt för mig är den på bilden. Den ligger i en mycket trevlig miljö med lång historia, både i butiken och runt omkring. Bra service och trevlig personal gör ju sitt till också.

Bokrekommendationer - Den nyligen utlästa Stoner skulle jag vilja tipsa den om som missat. Fantastiskt välskrivet personporträtt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar