tisdag 28 juli 2015

Böcker jag skulle ta med till en öde ö

Jag håller på och fixar och donar lite här på bloggen, det var ju ett tag sedan jag skrev sist. Jag har ännu inte läst klart någon bok men i väntan på det så tänkte jag knåpa ihop denna lista: Top Ten Tuesday - Deserted Island
Det är inte dagens Top Ten Tuesday men ändå värd att tänka över:

1. John Steinbeck - Öster om Eden
2. John Steinbeck - Möss och människor
3. Charlotte Brontë - Jane Eyre
4. Victoria Benedictsson - Fru Marianne
5. J R R Tolkien - Sagan om Ringen- trilogin
6. Joyce Carol Oates - Blonde (oläst)
7. Homeros - Odyssén
8. Selma Lagerlöf - En hergårdssägen
9. Vilhelm Moberg - utvandrarserien
10. Toni Morrison - Älskade (oläst)

Min spontana top tio-lista på böcker att ta med till en öde ö. Hur ser din ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar